Ogólne warunki sprzedaży i dostaw

A. Dostawa

  1. Warunkiem wspóÅ‚pracy jest dostarczenie Dostawcy - firmie AFRISO Sp. z o.o. kopii aktualnych dokumentów rejestracyjnych Odbiorcy: NIP, REGON, odpis z Rejestru PrzedsiÄ™biorców Krajowego Rejestru SÄ…dowego lub wpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej (oraz ewentualnie peÅ‚nomocnictwa osoby zamawiajÄ…cej, a nie ujÄ™tej w dokumentach wskazanych wyżej jako uprawniona).
  2. Odbiorca skÅ‚ada pisemne zamówienie oparte o ogólne warunki sprzedaży i dostaw, warunki handlowe i aktualnie obowiÄ…zujÄ…cy Katalog, przysyÅ‚ajÄ…c je e-mailem na adres: zok@afriso.pl lub faxem na numer: 32 330 33 51.
  3. Warunkiem utrzymania uzgodnionych rabatów jest zamówienie zgodne z limitami zakupowymi lub ich wielokrotnoÅ›ciÄ…. Zamówienie w iloÅ›ci niższej niż limit zakupowy realizowane bÄ™dÄ… z rabatem pomniejszonym o 5% (tj. nowy rabat = stary rabat -  5 [%]).
  4. Towary znajdujÄ…ce siÄ™ w magazynie Dostawcy dostarczane sÄ… do 7 dni od daty wpÅ‚ywu zamówienia na adres Dostawcy.
  5. Termin dostawy pozostaÅ‚ych towarów wynosi 2 - 8 tygodni od dnia wpÅ‚ywu zamówienia na adres Dostawcy.
  6. FirmÄ™ spedycyjnÄ… okreÅ›la Dostawca, a koszty dostawy ponosi Odbiorca, chyba że zostaÅ‚o ustalone inaczej.

B. Reklamacje z tytuÅ‚u bÅ‚Ä™dnej lub niepeÅ‚nej przesyÅ‚ki:

  1. Odbiorca ma obowiÄ…zek niezwÅ‚ocznego sprawdzenia dostawy. Stwierdzone braki, utrata, uszkodzenie lub inne zewnÄ™trzne widoczne wady muszÄ… być zgÅ‚oszone pisemnie w ciÄ…gu maksymalnie 3 dni roboczych od otrzymania przesyÅ‚ki.
  2. Reklamacje spóźnione mogÄ… nie zostać uwzglÄ™dnione.
  3. PozostaÅ‚e uprawnienia z tytuÅ‚u rÄ™kojmi zostajÄ… wyÅ‚Ä…czone.

C. Płatności

  1. Termin pÅ‚atnoÅ›ci zaznaczony jest na fakturze.
  2. Termin pÅ‚atnoÅ›ci oznacza datÄ™ wpÅ‚ywu zapÅ‚aty na rachunek bankowy Dostawcy.
  3. W przypadku zwÅ‚oki w zapÅ‚acie Dostawca uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych.
  4. Akceptacja dostawy jest równoznaczna z uznaniem wierzytelnoÅ›ci wynikajÄ…cej z faktury.

D. Zastrzeżenia własności

  1. Celem zabezpieczenia zapłaty za sprzedaż towaru, Dostawca ma prawo ustanowienia zabezpieczenia finansowego według własnego wyboru,
    w szczególnoÅ›ci w postaci: zastrzeżenia wÅ‚asnoÅ›ci towaru, przewÅ‚aszczenia na zabezpieczenie, weksla in blanco wraz z deklaracjÄ… wekslowÄ…, które zostanÄ… zÅ‚ożone w terminie uzgodnionym przez DostawcÄ™ i OdbiorcÄ™.
  2. W przypadku dokonania zastrzeżenia wÅ‚asnoÅ›ci towaru, Odbiorca nie może w okresie trwania zastrzeżenia wÅ‚asnoÅ›ci przenieść wÅ‚asnoÅ›ci towaru zastrzeżonego jako zabezpieczenie, ani zastawić go. Jest on zobowiÄ…zany traktować zastrzeżony towar z kupieckÄ… starannoÅ›ciÄ… oraz zabezpieczyć go przed wszelkiego rodzaju uszkodzeniami, zaginiÄ™ciem, kradzieżą lub utratÄ….

E. Gwarancja i naprawy gwarancyjne:

Reklamację należy składać:

  1. Gwarancja zostaje udzielona na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na okres 36 miesiÄ™cy od daty zakupu w AFRISO Sp.z o.o.

    Nie dotyczy to:

    • produktów AFRISOBasic,
    • reduktorów ciÅ›nienia MRED,
    • agregatów pompowych oleju,
    • liczników oleju,
    • przeÅ‚Ä…czników poziomu SMMR
    na które zostaje udzielona 24-miesiÄ™czna gwarancja od daty zakupu w AFRISO Sp. z o.o. Gwarancja traci ważność w wyniku dokonania samowolnych przeróbek lub instalacji niezgodnej z niniejszÄ… instrukcjÄ… montażu i użytkowania.
  2. Wszelkie naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne dokonywane bÄ™dÄ… w dziale serwisu firmy AFRISO Sp. z o.o. z siedzibÄ… w SzaÅ‚szy, ul. KoÅ›cielna 7, 42-677 Czekanów.
  3. W razie nie dostarczenia wraz z towarem karty gwarancyjnej, podstawÄ… Å›wiadczenia gwarancji jest faktura wystawiona na zakupiony towar.
  4. Gwarancja obejmuje uszkodzenia powstaÅ‚e w wyniku wystÄ™pujÄ…cych ukrytych wad dostarczonych wyrobów i dotyczy jedynie tych wyrobów. Odpowiedzialność gwarancyjna nie obejmuje kosztów innych usÅ‚ug czy czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z towarem podlegajÄ…cym reklamacji Å›wiadczonych przez AFRISO lub inne podmioty.
  5. ObowiÄ…zek gwarancyjny wygasa, jeżeli na dostarczonym towarze dokonano zmian, lub jeÅ›li reklamujÄ…cy nie speÅ‚niÅ‚ wezwania AFRISO Sp. z o.o. do odesÅ‚ania uszkodzonego towaru.
  6. Reklamacja musi mieć formÄ™ pisemnÄ…. Reklamacja powinna zawierać w szczególnoÅ›ci:
    • protokóÅ‚ reklamacyjny z tytuÅ‚u gwarancji stwierdzajÄ…cy wady towaru z podanym imieniem, nazwiskiem i kontaktem telefonicznym do osoby prowadzÄ…cej danÄ… sprawÄ™ oraz z dokÅ‚adnym okreÅ›leniem kodu towaru, którego dotyczy reklamacja,
    • peÅ‚ny numer faktury zakupowej wraz z datÄ… sprzedaży,
    • kopiÄ™ karty gwarancyjnej - jeżeli taka zostaÅ‚a wydana przez firmÄ™ AFRISO Sp. z o.o.
  7. ProtokóÅ‚ reklamacyjny z tytuÅ‚u gwarancji dostÄ™pny jest na stronie: https://afriso.pl/obsluga-i-pomoc/reklamacje
  8. Firma AFRISO rozpatruje reklamacje do 28 dni od daty dostarczenia towaru na adres siedziby firmy AFRISO.
  9. W przypadku zakwalifikowania reklamacji jako niezasadnej reklamowany towar podlega utylizacji w siedzibie AFRISO. Na pisemnÄ… proÅ›bÄ™ reklamujÄ…cego, możliwy jest zwrot reklamowanego towaru na koszt reklamujÄ…cego.
  10. W przypadku zwrotu towaru nieuszkodzonego - decyzja ta będzie każdorazowo ustalana między Dostawcą a Odbiorcą. Zwrot towaru jedynie w oryginalnym opakowaniu. W przypadku zwrotu towaru w opakowaniu uszkodzonym / brak opakowania - zostanie naliczona przez Dostawcę kwota obsługi zwrotu wraz z przepakowaniem wynosząca 10% wartości produktu. Koszt zwrotu towaru ponosi Odbiorca.