Ogólne warunki sprzedaży i dostaw

A. Dostawa

  1. Warunkiem współpracy jest dostarczenie Dostawcy - firmie AFRISO Sp. z o.o. kopii aktualnych dokumentów rejestracyjnych Odbiorcy: NIP, REGON, odpis z Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub wpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej (oraz ewentualnie pełnomocnictwa osoby zamawiającej, a nie ujętej w dokumentach wskazanych wyżej jako uprawniona).
  2. Odbiorca składa pisemne zamówienie oparte o ogólne warunki sprzedaży i dostaw, warunki handlowe i aktualnie obowiązujący Katalog, przysyłając je e-mailem na adres: zok@afriso.pl lub faxem na numer: 32 330 33 51.
  3. Warunkiem utrzymania uzgodnionych rabatów jest zamówienie zgodne z limitami zakupowymi lub ich wielokrotnością. Zamówienie w ilości niższej niż limit zakupowy realizowane będą z rabatem pomniejszonym o 5% (tj. nowy rabat = stary rabat -  5 [%]).
  4. Towary znajdujące się w magazynie Dostawcy dostarczane są do 7 dni od daty wpływu zamówienia na adres Dostawcy.
  5. Termin dostawy pozostałych towarów wynosi 2 - 8 tygodni od dnia wpływu zamówienia na adres Dostawcy.
  6. Firmę spedycyjną określa Dostawca, a koszty dostawy ponosi Odbiorca, chyba że zostało ustalone inaczej.

B. Reklamacje z tytułu błędnej lub niepełnej przesyłki:

  1. Odbiorca ma obowiązek niezwłocznego sprawdzenia dostawy. Stwierdzone braki, utrata, uszkodzenie lub inne zewnętrzne widoczne wady muszą być zgłoszone pisemnie w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki.
  2. Reklamacje spóźnione mogą nie zostać uwzględnione.
  3. Pozostałe uprawnienia z tytułu rękojmi zostają wyłączone.

C. Płatności

  1. Termin płatności zaznaczony jest na fakturze.
  2. Termin płatności oznacza datę wpływu zapłaty na rachunek bankowy Dostawcy.
  3. W przypadku zwłoki w zapłacie Dostawca uprawniony jest do naliczania odsetek ustawowych.
  4. Akceptacja dostawy jest równoznaczna z uznaniem wierzytelności wynikającej z faktury.

D. Zastrzeżenia własności

  1. Celem zabezpieczenia zapłaty za sprzedaż towaru, Dostawca ma prawo ustanowienia zabezpieczenia finansowego według własnego wyboru,
    w szczególności w postaci: zastrzeżenia własności towaru, przewłaszczenia na zabezpieczenie, weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową, które zostaną złożone w terminie uzgodnionym przez Dostawcę i Odbiorcę.
  2. W przypadku dokonania zastrzeżenia własności towaru, Odbiorca nie może w okresie trwania zastrzeżenia własności przenieść własności towaru zastrzeżonego jako zabezpieczenie, ani zastawić go. Jest on zobowiązany traktować zastrzeżony towar z kupiecką starannością oraz zabezpieczyć go przed wszelkiego rodzaju uszkodzeniami, zaginięciem, kradzieżą lub utratą.

E. Gwarancja i naprawy gwarancyjne:

  1. Gwarancja zostaje udzielona na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na okres 36 miesięcy od daty sprzedaży od AFRISO Sp.z o.o.
    Nie dotyczy to:
    - produktów AFRISOBasic,
    - modułów ogrzewania podłogowego,
    - agregatów pompowych oleju,
    - liczników oleju,
    na które zostaje udzielona 24-miesięczna gwarancja od daty sprzedaży od AFRSIO Sp. z o.o. Gwarancja traci ważność w wyniku dokonania samowolnych przeróbek lub instalacji niezgodnej z niniejszą instrukcją montażu i użytkowania.
  2. Wszelkie naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne dokonywane będą w dziale serwisu firmy AFRISO Sp. z o.o. z siedzibą w Szałszy, ul. Kościelna 7, 42-677 Czekanów.
  3. W razie nie dostarczenia wraz z towarem karty gwarancyjnej, podstawą świadczenia gwarancji jest faktura wystawiona na zakupiony towar.
  4. Gwarancja obejmuje uszkodzenia powstałe w wyniku występujących ukrytych wad dostarczonych wyrobów i dotyczy jedynie tych wyrobów. Odpowiedzialność gwarancyjna nie obejmuje kosztów innych usług czy czynności związanych z towarem podlegającym reklamacji świadczonych przez AFRISO lub inne podmioty.
  5. Obowiązek gwarancyjny wygasa, jeżeli na dostarczonym towarze dokonano zmian, lub jeśli reklamujący nie spełnił wezwania AFRISO Sp. z o.o. do odesłania uszkodzonego towaru.
  6. Reklamacja musi mieć formę pisemną. Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
    - protokół reklamacyjny z tytułu gwarancji stwierdzający wady towaru z podanym imieniem, nazwiskiem i kontaktem telefonicznym do osoby prowadzącej daną sprawę oraz z dokładnym określeniem kodu towaru, którego dotyczy reklamacja,
    - pełny numer faktury zakupowej wraz z datą sprzedaży,
    - kopię karty gwarancyjnej - jeżeli taka została wydana przez firmę AFRISO Sp. z o.o.
    Reklamację należy składać:
    - mailem na adres zok@afriso.pl,
    - faksem na numer 032 330 33 51.
    Protokół reklamacyjny z tytułu gwarancji dostępny jest na stronie: https://www.afriso.pl/pl/pobierz/protokol-reklamacji
  7. Firma AFRISO rozpatruje reklamacje do 28 dni od daty dostarczenia towaru na adres siedziby firmy AFRISO.
  8. W przypadku zakwalifikowania reklamacji jako niezasadnej reklamowany towar podlega utylizacji w siedzibie AFRISO. Na pisemną prośbę reklamującego, możliwy jest zwrot reklamowanego towaru na koszt reklamującego.